- enjoyGrowth!
- Posts
- 📰 PRASÓWKA #70
📰 PRASÓWKA #70
Treści, które pomogą rozwinąć Twój biznes w digitalu
Czas czytania: ok. 7 minut
Cześć!
Z tej strony Patrycja 👋 Przed Tobą już 70 wydanie czwartkowego newslettera z porcją najciekawszych treści, które pomogą Ci rozwinąć biznes w digitalu 🚀
Bardzo mnie interesuje własny rozwój, w tym treści psychologiczne, dlatego to wydanie zacznę od słów, które usłyszałam ostatnio w jednym z podcastów:
Umysł jest jak spadochron. Działa tylko, gdy jest otwarty. Umysł otwarty jest zdolny do zmiany myślenia, rozumienia, uczenia się.
Co o tym sądzisz? Zachęcam Cię do refleksji i podzielenia się Twoimi przemyśleniami, które możesz do mnie napisać w odpowiedzi na tego maila lub w komentarzu do załączonej na końcu ankiety.
W dzisiejszej prasówce czekają na Ciebie następujące treści:
🚀 Kubota to nie klapki, to styl życia cz. 1
📆 Strefa Growth&Lead Generation na Founders Mind 19.11
📚️ Gaming w PL: 20 mln to gracze → gramy dla rozrywki i zabawy, pokonywania wyzwań i oderwania od “nudnej rzeczywistości”
🎧️ Umysł otwarty jest zdolny do zmiany myślenia, rozumienia, uczenia się
🚀 Kubota to nie klapki, to styl życia cz. 1
Kubota, kultowa marka z lat 90., powróciła na rynek w nowym, inspirującym wydaniu, a za jej sukcesem stoi Alina Sztoch, CEO marki, która wraz z zespołem przekształciła firmę w pełen autentyczności brand lifestyle'owy. Pod hasłem „Kubota to nie tylko klapki, to styl życia” marka po mistrzowsku łączy nowoczesne podejście do e-commerce z głęboką autentycznością i zaangażowaniem społecznym. Dzięki unikalnemu połączeniu nostalgii i aktualnych trendów marka zdobyła uznanie zarówno starszego pokolenia, jak i Gen Z, którzy cenią wartość autentycznych historii i nostalgicznych powrotów.
Kubota to marka z misją i wartościami — wspiera wolność, różnorodność i inkluzywność. W 2023 roku wypuścili przewodnik po inkluzywnej komunikacji, promujący empatię i uważność w języku, co jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych klientów i rynku. Dodaję fragmenty, bo jest to super ważne i zależy mi na tym, abyś się z tym zapoznał_:
“Włącz empatię, wyłącz uprzedzenia
Pamiętaj, że mówimy po prostu – o osobach LGBTQ+. Unikaj zwrotów takich jak środowisko LGBT, osoby kochające inaczej czy mniejszości seksualne.
Za każdym sformułowaniem, często utkanym ze stereotypów i powielanych schematów, kryją się ludzie – znajomi, przyjaciele, sąsiedzi, eksperci w swoich dziedzinach czy przypadkowe osoby, które mijamy na ulicy, z całą swoją wrażliwością i potrzebą akceptacji, niezależną od tożsamości płciowej i orientacji. Komunikacja kierowana w ich stronę powinna być pozbawiona stygmatyzacji.
Jak zwracamy się do osób LGBTQ+?
Stosuj formy włączające, inaczej neutralne płciowo. W praktyce oznacza to, że ich odbiorca będzie mógł utożsamić się z przekazem, który do niego kierujemy, bez względu na swoją tożsamość płciową.
Nie oznacza to całkowitej rezygnacji z form męskich i żeńskich, przeciwnie. Stosuj je, rozszerzając jedynie nasz słownik o sformułowania włączające. Język jest bardzo pojemnym tworem i odpowie na wszystkie potrzeby. Przykład? “Moi drodzy” zamiast “panie i panowie”. Proste, prawda?
Język polski daje na tym polu coraz więcej możliwości, a neutralne formy rodzaju przeszłego taki jak powiedziałom, widziałoś itd. zostały oficjalnie uznane przez Radę Języka Polskiego. “
Źródło: https://kubotastore.pl/pride-month?srsltid=AfmBOorbt7Q1JrAVUH6PnrmXXswXShEWHqsASsPuWH2WxuQg-JOOJ18c
Kubota to prawdziwe success story na polskim rynku, z którego mogą czerpać inspirację inne brandy, zwłaszcza te rozwijające się w e-commerce. Jeśli chcesz poznać, jak autentyczność, wartości i doskonale zaplanowana strategia mogą stać się fundamentem nowoczesnej marki — koniecznie przeczytaj pełny materiał! Czekają na Ciebie następujące tematy:
📆 Krótka historia reaktywacji Kuboty
😎 Dlaczego “Kubota to nie klapki, to styl życia”?
❤️ Autentyczne wartości, które wyznaje firma
🛒Co ciekawego robią w e-commerce?
Szczegóły w materiale » 🚀 Kubota to nie klapki, to styl życia cz. 1 «
📆 Spotkajmy się w strefie Growth&Lead Generation na Founders Mind 19.11
Już 19 listopada odbędzie się Founders Mind → konferencja dla ambitnych i przedsiębiorczych ludzi 🚀 W warszawskim Multikinie spotka się kilkaset osób, aby posłuchać wystąpień podzielonych wg 3 ścieżek tematycznych:
Scena 1: Growth i procesy
Scena 2: Optymalizacja i rozwój
Scena 3: Pains and gains
Wybrane panele z poszczególnych ścieżek to:
Chcesz mieć ogromne imperium – rządź samym Sobą. Jak Twoje emocje wpływają na Twoje decyzje
Jak zarządzić strategią szybko rozwijających się organizacji: 8 praktyk z efektywnego budowania firmy od 0 do 100mln
Pricing – 3 sposoby na zwiększenie przychodów za pomocą cennika
Jak budować międzynarodowe zespoły i sprzedawać poza Polską - Jak budować sprzedaż w globalnej wiosce i dokonywać skutecznej ekspansji
💥 Dodatkowo na konferencji czekać będzie 8 stref eksperckich, a w jednej z nich będę ja 😊 W godz. 12:30 - 14:30 możemy się spotkać w miejscu "Strefa Growth&Lead Generation: lejki marketingowe, lead magnety, taktyki growth". To co widzimy się?
📚️ Gaming w PL: 20 mln to gracze → gramy dla rozrywki i zabawy, pokonywania wyzwań i oderwania od “nudnej rzeczywistości”
Po raz kolejnym umieszczam raport dot. gamingu, ponieważ mam poczucie, że jest to niedoceniony obszar po stronie markereterów, a o polskim rynku niewiele się mówi. Tym razem trafiłam dane właśnie o PL, wybrane z nich znajdziesz poniżej:
20 milionów osób zadeklarowanych jako gracze, z czego 54% stanowią kobiety
prawie połowa graczy jest w wieku 18-44:
a 66% pracuje w pełnym wymiarze godzin
Uzupełniając jeszcze powyższe dane demograficzne: “Gracze to również osoby, które chętnie konsumują inne media, są kreatywne i o szerokich zainteresowaniach. Najczęściej sięgają po książki, oglądają filmy i seriale czy słuchają muzyki, ale nie stronią również od innych aktywności. Co ciekawe, aż 70% ankietowanych regularnie gotuje, a niemal połowa dba o swoje zdrowie i tężyznę fizyczną, odwiedzając siłownie. Gramy też offline np. w karty i gry planszowe. Co piąty sympatyk elektronicznej rozrywki z chęcią ogląda również wydarzenia e-sportowe czy transmisje na żywo z ulubionych gier.”
najchętniej gramy ze znajomymi, przyjaciółmi lub rodziną:
jeśli już szukamy graczy spoza naszego kręgu, to raczej dzieje się to w samej grze
“Czy jednak ostatecznie lubimy grać z innymi? Cóż, odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Z jednej strony ponad 2/3 ankietowanych uważa, że gry raczej łączą, niż dzielą. Dodatkowo niemal połowa z nich (45%) lubi poznawać nowych ludzi za pośrednictwem gier wideo, a co trzeci uważa, że relacja z osobą poznaną podczas rozgrywki ma taką samą wartość jak znajomość w „prawdziwym życiu”.”
Ciekawym aspektem jest przenoszenie relacji z gier do offline: tylko 32% badanych wskazało na to twierdząco. Analogicznie wygląda kwestia dot. spotkań gamingowych, w których 50% nie uczestniczyło, a 7% nie chce
W raporcie wskazano interesują dwie grupy graczy:
Gracze hardcorowi (32%) to z definicji ci najbardziej zaangażowani, którzy poświęcają się grze. Będą grać z perfekcjonistycznym nastawieniem, nawet jeśli pojawi się pewna doza frustracji wywołana np. wymagającym etapem. Choć oczywiście nadal grają dla rozrywki, to satysfakcję czerpią również z przekraczania barier własnych umiejętności. Blisko 20% z nichspędza na graniu ponad 20 godzin tygodniowo, częściej wybierając PC niż np. smartfonyi inne urządzenia przenośne.
Casuale (29%) z kolei grają regularnie, ale zdecydowanie mniej intensywnie. Ogólnie rzecz biorąc,są to osoby, które wykorzystują gry wyłącznie do zabawy. Nie są oni zainteresowani studiowaniem gier i nie dążą w nich do perfekcji. W tygodniu są w stanie poświęcić do 10 godzin(co robi w sumie 74% z nich) na rozgrywkę w ulubione tytuły. Co ciekawe, częściej preferują urządzenia i gry mobilne niż np. PC-ty. Rzadko też angażują się w dodatkowe aktywności związane z gamingiem.
Okazuje się jednak, że jest jeszcze jedna istotna grupa graczy w Polsce, która jest gdzieś pomiędzy casualami i hardcore'ami (39%). Ci, nazwijmy ich –średnio zaangażowani gracze, nie mają wyraźnie ulubionej platformy, a nieco ponad połowa z nich deklaruje, że na granie poświęca do 10 godzin tygodniowo. Przyjrzyjmy się tym trzem grupom bliżej.
Gramy dla rozrywki i zabawy, pokonywania wyzwań i oderwania od “nudnej rzeczywistości”:
Co najbardziej cenimy w grach?
Ciekawą i rozbudowaną fabułę (80%).
Otwarte, nieliniowe światy, a także złożone mechaniki związane np. z systemem walki czy rozwojem postaci.
Polski gracz kocha gry akcji i RPG. Około połowa graczy najczęściej wskazywała również gatunki, takie jak: strategia, symulacja, wyścigi, strzelanki czy sport.
Bardzo ciekawy jest podział gier ze względu na płeć:
Czas grania i miejsce: “Aż 85% badanych stwierdziło, że najczęściej gra w weekendy i w czasie wolnym, czyli np. po pracy bądź na wakacjach. Ponad połowa graczy gra w podróży. Zdecydowanie wolimy grać późno w nocy(po 22:00) niż wcześnie rano.”
Co ciekawe: ponad połowa graczy poświęca mniej niż 10h w tygodniu na granie:
🎧️ Umysł otwarty jest zdolny do zmiany myślenia, rozumienia, uczenia się
Wierzę w to, że wraz z rozwojem biznesu trzeba się rozwijać osobiście, dlatego dużo czytam, słucham, oglądam. Ostatnio trafiłam na świetny odcinek podcastu (z dr Ewą Woydyłło, polską doktor psychologii i terapeutą uzależnień), w którym znajdziesz wiele o asertywności, komunikacji i budowaniu relacji z innymi, ale też o podejściu do życia. Zostawiam Ci trzy rzeczy, które mi utkwiły w głowie po tej rozmowie:
“Umysł jest jak spadochron. Działa tylko, gdy jest otwarty. Umysł otwarty jest zdolny do zmiany myślenia, rozumienia, uczenia się.”
Inteligencja jest zdolnością do adaptowania się do zmienionych warunków.
Relacje (różne) są długą rozmową.
Jeżeli enjoyGrowth! 😊 dostarcza Ci wartościowej wiedzy, to zachęcam Cię do rozważenia płatnej wersji newslettera. W wersji premium czekają na Ciebie cotygodniowe analizy o różnych markach i trendach. Jest też ogrooooomne archiwum, z którym zdecydowanie warto się zapoznać.
Przez 30 dni za free możesz osobiście sprawdzić, czy warto 👇️
Coś inspirującego 💡 na koniec:
Daj znać jak oceniasz powyższą treść 🙂 |
Dziękuję za Twoją uwagę 🤗
Patrycja Kościołowska
Reply