- enjoyGrowth!
- Posts
- 📰 PRASÓWKA #32
📰 PRASÓWKA #32
Najciekawsze newsy & dane, które pomogą Ci rosnąć w digitalu
📰 Dla subskrybentów enjoyGrowth! 🤗
Archiwalne wydania 1-15 są na tej stronie. Nowsze znajdziesz na stronie głównej enjoyGrowth!
Cześć!
W dzisiejszej prasówce czekają na Ciebie następujące treści:
🚀 Strategia Growth na przykładzie Temu
📚️ Globalne trendy konsumenckie.
💡 Jak działa algorytm Linkedina?
📚️ TikTok wskazuje na współczesnych graczy.
🎧️ Jak wyceniać produkt?
📆 Future Crunch już 5 kwietnia w Warszawie (❗️)
Szczegóły poniżej 👇️
Temu to dynamicznie rozwijający się gracz na rynku e-commerce'u, który w krótkim czasie zdobył ogromną popularność na Zachodzie. Prognozuje się, że ich wartość GMV w 2023 roku osiągnie imponującą kwotę około 15 miliardów USD, co jest wyjątkowo szybkim tempem wzrostu dla nowego gracza. Platforma, założona w 2022 roku w Bostonie i będąca własnością chińskiej firmy PDD Holdings, od samego początku wykazywała agresywną strategię ekspansji, inwestując znaczne środki w marketing oraz strategie pozyskiwania nowych użytkowników. Ich podejście obejmuje m.in. program influencerski oraz różnorodne formy grywalizacji, które przyciągają uwagę i zaangażowanie klientów.
Obecnie Temu odnotowuje ok. 400 mln wizyt miesięcznie, z czego ponad 40% stanowią nowe wizyty, co potwierdza wspomnianą agresywną strategię pozyskiwania nowych użytkowników. Sukcesywnie rosną i zbliżają się do poziomu: Aliexpress (tu się w zasadzie zrównali), Etsy i Walmartu. Poniżej znajdziesz dane za miesiące październik-grudzień 2023, czyli z najbardziej gorącego okresu dla e-commerce.
Źródło: Similarweb
Pomimo szybkiego wzrostu, firma może napotykać wyzwania związane z zyskownością, zwłaszcza w obliczu intensywnej konkurencji i rosnących kosztów marketingu. Dodatkowo, działalność Temu budzi pewne kontrowersje, takie jak praktyki handlowe, kwestie ekologiczne oraz ochrona danych użytkowników, co może wpłynąć na ich wizerunek w dłuższej perspektywie czasowej. Niemniej jednak, Temu kontynuuje kształtowanie krajobrazu e-commerce'u, uznawany za innowacyjnego gracza, który przyciąga lojalność nowych klientów i zmienia sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów online.
Więcej o:
🔥 Agresywnej strategii pozyskiwania nowych użytkowników
📈 Strategicznych działaniach akwizycyjnych offline & online
💥 Tips & Tricks na zwiększenie konwersji na pobrania aplikacji i pierwsze zakupy
👉️ przeczytasz w » 🚀 Strategia Growth na przykładzie Temu
📚️ Warto znać globalne trendy konsumenckie od Nielsena, który wydał Consumer Outlook 2024. W materiale jest kilka interesujących faktów:
34% konsumentów czuje pogorszenie w kwestii finansów, ale to mniej niż rok temu → można zatem stwierdzić, że sytuacja konsumentów poprawia się, a to z kolei jest zgodne z prognozami o przyspieszeniu popytu:
Przewiduje się, że wzrost inflacji konsumenckiej spowolni w 2024 r. i później, ale spowolniony wzrost to nie deflacja
W kolejnych miesiącach są prognozowane wzrosty wydatków FMCG (szczególnie w kategorii świeża żywność i produkty typu wellness) → widać utrzymanie trendu dot. dbania o zdrowie, który dość mocno wybił się w trakcie pandemii
Poniżej są wskazane istotne zmiany w kontekście lifestyle’u m.in. spędzanie więcej czasu w domu i ograniczenie wyjść na miasto, większa świadomość w kontekście zakupu potrzebnych produktów, planowanie zakupów (w tym wydatkó)
Niezmiennie najważniejszym czynnikiem w kwestii zakupów jest cena → wysoki odsetek porównuje ceny, a także jest skłonny do zmiany używania danej marki na rzecz tańszej. To z kolei będzie stanowiło dalsze wyzwanie dla marek pt. jak lojalizować klientów?
💡 Warto wiedzieć jakie są najnowsze informacje nt. algorytmu Linkedin np. komentarze pod postami dostają większe ratio niż lajki.
📚️ Warto wiedzieć, że na gaming zwraca także uwagę TikTok. Z ich najnowszego raportu:
mobile represents over half of global gaming spend—more than the PC, console, and handheld markets combined
1 in 4 humans on the planet will be mobile gamers
Zdefiniowano także nowy typ graczy:
Modern gamers are defined as the players who are shaping demand in mobile games today by spending at least 7 hours or more per week playing games
Over half of modern gamers believe that it is important for a game to be popular on social media when deciding which game to play
71% of modern gamers want to play a game that comes from a “brand I trust”
Modern gamers are nearly 1.3x more likely to recommend a mobile game they believe cares about their fans
73% of modern gamers want to play a game that understands them as a player
61% of modern gamers believe that “connecting to like-minded players” through mobile games is important
Modern gamers are 27% more likely to recommend games that their friends are talking about
🎧️ Warto przesłuchać odcinek “Jak wyceniać produkt” z Krzyśkiem Szyszkiewiczem z Valueships, w którym pojawiły się interesujące informacje nt. pricingu m.in.
pytając o cenę “ile” dostaniemy cenę za niską albo w ogóle jej nie dostaniemy → zamiast tego możemy zadać pytanie: ile wg Ciebie taki produkt musiałby kosztować, żebym traktował to jako dobry deal? Ile taki produkt musiałby kosztować, żebym w ogóle nie brał go pod uwagę w związku z ceną, ponieważ jest za droga?
kluczowe jest zdefiniowanie jaka jest bariera wejścia i jaka jest najwyższa możliwa cena → to tworzy korytarz do zdefiniowania ceny i docelowo też podwyżek cen
więcej pokazanej namacalnej wartości (dzięki rozwiązaniu X zarobisz więcej o Y) pomaga polepszyć postrzeganą wartość produktu
produkty z rozwiązaniami enterprise mają wyższe ceny
ceny należy podwyższać raz w roku, jeśli wszystko jest ok z produktem (np. NPS jest wysokim poziomie, churn nie rośnie), bo to będzie trudniejsze w gorszych czasach (kejs ostatnich 3 lat i koncentracji klientów na cenie)
dobrze podwyższać ceny, gdy gospodarka jest w dobrej kondycji
📆 Warto wybrać się na konferencję Future Crunch (by Fundacja Teen Crunch), która odbędzie się już 5 kwietnia w Warszawie. Tegoroczna edycja jest poświęcona AI - na konferencji pojawią się m.in. takie tematy jak:
Utopia czy dystopia - jaki świat stworzy nam AI?
Przyłącz się do fascynującej debaty na temat tego, czy sztuczna inteligencja tworzy dla nas świat utopii czy dystopii. W panelu będziemy rozważać różne scenariusze wpływu AI na nasze życie i społeczeństwo, zastanawiając się, w jaką stronę zmierza nasza wspólna przyszłość.
Aleksandra Przegalińska, Konrad Maj, Maciej Łaska, Adrian Migoń
Przywództwo w firmach w dobie AI
Dzisiejsze firmy coraz częściej korzystają z potencjału sztucznej inteligencji. Podczas panelu omówimy wyzwania, szanse i kluczowe umiejętności, jakie liderzy powinni posiadać, aby skutecznie kierować organizacjami w rozpoczynającej się erze AI.
Mateusz Bereziewicz, Tomasz Woźniak, Jarosław Sroka
😂 na koniec:
Daj znać jak oceniasz powyższą treść 🙂 |
Dziękuję za Twoją uwagę 🤗
Patrycja
Reply